Saturday, November 9, 2013

Mizuno Wave Run 2013


Jarak: 16km
Kategori: Men’s open (Bib A0946)
REP: Mizuno Running T-shirt, BIB
Post-race: e-cert

          Acara ni setahu aku sebelum2 ni dianjurkan di kawasan Universiti Putra Malaysia… tapi tahun ni berubah lokasi ke putrajaya la plak… aku sertai larian ni sebab nak mencari kelainan sikit dalam acara larian aku… aku masuk larian ni dengan ajat… macam biasala… larian ni dianjurkan oleh World of Sport… salah satu kedainya terletak kat SOGO… aku kalau gi SOGO mesti singgah kedai ni… tengok barang sukan… kat sini memang banyak kasut2 Mizuno… aku dulu ade gak terdetik nak beli kasut Mizuno tapi kasut Mizuno ni pada pendapat aku kurang menarik sikit… tapi tu bergantung pada citarasa masing2kan… kalau korang minat nak cuba kasut Mizuno boleh gi usha kat World Of Sport…
          Larian kali ni adalah larian belah pagi… aku larian belah pagi kat area putrajaya ni takdela risau sangat… larian belah malam yang risau sikit… Cuma jarak larian ni pelik sikit iaitu 16km… tambah lagi 5km dah dapat HM… tempat mula adalah tempat standard… depan Palace of Justice… route yang dilalui adalah standard putrajaya… Cuma yang aku pelik, bila larian siang aku selamba jer boleh abiskan larian tanpa sebarang masalah… aku siap boleh tunggu sekejap supaya ajat dapat catch up balik dengan aku dan kami menamatkan larian bersama2… cuaca pun agak ok gak Cuma berjerebu sikit… takdela panas sangat…
          Aku Berjaya menamatkan larian dengan masa 1jam 55min… ok la tu sebab siap berhenti tunggu ajat lagi… bedasarkan rekod larian aku dari endomondo… aku pecah 2 rekod… yang pertama jarak larian untuk 1jam… aku dapat cover 8.78km dan yang kedua adalah PB untuk 10km iaitu 1jam 9min… pace aku untuk larian kali ni adalah 7.2…
          Lepas tamat larian beratur ambil air kosong dan juga medal… lepas tu aku terserempak dengan member seopis yang juga masuk acara ni… lepas berborak kejap lepas tu aku dan ajat pun bergerak balik… secara keseluruhannya satu acara yang baik Cuma perlu berebut sikit lepas abis larian nak amik air dan medal… tahun depan boleh join lagi…

          Dengar tak lama lagi akan keluar majalah larian tempatan… bagusla tu… ada jugak bahan bacaan local yang boleh buat panduan… ok jumpa lagi dalam coretan yang akan dating… 
aku dan ajat menghampiri garisan penamat

No comments: