Friday, August 7, 2015

Men’s Health Women’s Health Night Run 2015 (MHWH 2015)


 

Jarak: 12km

Kategori: Men’s open

REP: Running T, BIB,

Post-race: Goodies Bag, Finisher Medal,

Tarikh: 21 March 2015

Lokasi: Putrajaya

 

          Event pertama untuk tahun 2015.. aku pun sudah memulakan chapter baru dalam hidup aku.. semoga perkhawinan kali kedua aku ini akan mendapat keberkatan dari ALLAH sehingga hujung nyawa.. AMIN..

          Larian akku pada malam ini ditemani oleh ajat, rini dan ANA.. ajat, rini dan miza akan berlari sekali Cuma dalam ketegori yang berbeza.. aku dan ajat dalam kategori 12km dan rini dan miza 5km..

          Pada tahun ni Men’s Health dah tak bergabung dengan Shape yg mana larian2 sebelum ini diajurkan secara bersama2.. ini adalah kerana kedua2 majalah ini telah berpisah production house.. kalau xsalah aku la.. Shape juga ada menganjurkan larian malam tidak lama selepas MHWH night run.. semasa event ini juga majalah baru Women’s Health juga dilancarkan.. perbezaan yang lain dalam penganjuran kali ini adalah semua pelari akan menerima Finisher Medal dan juga goodies bag..

          Ini adalah kali pertama aku membawa ana ke event larian.. aku harap dia dapat merasai pengalaman event larian.. kami bertolak pada belah petang dari bukit beruntung menuju ke putrajaya.. satu kereta aje.. setibanya di putrajaya aku parking berhampiran dengan masjid besi.. kali ini kami Cuma pergi satu kereta sahaja dari bukit beruntung kerana una yang sepatutnya masuk acara 5km terpaksa menarik diri kerana ada kursus.. maka tempat dia diganti oleh miza..

          Selepas itu kami mencari kawasan untuk membuat persiapan.. kami memilih satu sudut berhampiran banggunan perbadanan putrajaya.. tanpa kami sedari berdekatan dengan kami adalah penulis dan pelukis komik lawak kampus yg juga sedang membuat persiapan untuk berlari.. tak sangka sungguh sebab sebelum bertolak ke putrajaya miza baru sahaja membeli senaskah Lawak Kampus yang ada cerita pasal larian marathon.. sebenarnya aku x perasan langsung.. ana yg perasan tapi masa tu di x cakap apa2.. Cuma masa nk balik je baru dia bagitau... kalau tau awal2 boleh mintak autograph..

          Seperi biasa.. aku dan ajat dilepaskan dahulu untuk kategori 12km dan kemudian barulah miza dan rini untuk kategori 5km.. larian aku pada malam ini tidak ada banyak sangat masalah walaupun dah rehat selama lebih 2 bulan.. Cuma aku sampai lewat sedikit berbanding dengan ajat.. setibanya aku di garisan penamat aku terus collect medal dan goodies bag dan terus ke tempat berkumpul berhampiran dengan banggunan perbadanan putrajaya dimana ana sedang menunggu..

          Selepas habis sesi bergambar dan berehat2.. kami pun bergerak balik terus ke bukit beruntung.. kali ni kami x singgah di PapaRich tapi singgah di McDonald rawang on the way balik..

          Selesai sudah event pertama aku 2015 dan event pertama yang ditemani oleh ana.. OK lah.. pasni nak cite pasal apa plak yea.. tunggu..
Aku dan Ana

Ana, Aku dan Miza

Ni Caranya nk ikat tali kasut..

Ajat.. harini akak plan nk lari cam kena kejar dengan hantu kak limah..

Aku, Ajat, Miza dan Rini
 

No comments: