Saturday, November 22, 2008

KERJA

aku dah stay dengan kerja aku sekarang ni dah dekat nak masuk 9 tahun... lama tu.... tapi semenjak 2 menjak ni.... aku terasa macam nak tukar keje lak plak...




sebab tu aku dah ada hantar resume aku kat beberapa company, terdesak nak pindah keje tu takde la sangat, tapi mana la tahu bole dapat offer yang lebih grand dari keje aku sekarang apa salahnya kan.... 3 bulan lepas aku ada gi interview kat sebuah syarikat berkaitan kerajaan... masa interview tu aku cakapla, kalau nak ambik aku keje kat sini boleh tunggu sampai tahun depan tak.... aku bagi alasan sebab ada projek yang masih belum siap kat compeni lama aku... tapi yang sebenarnya nak tunggu BONUS... rugi woooo, penat aku keje sepanjang tahun ni x dapat BONUS.... bole nangis....




cari kerja ni macam mancing la jugak... yang penting umpan dan lokasi.... umpan tu cam resume kita la.... lokasi lak tempat yang kita mintak keje tu.... x dapat jugak kalau mailto:tempat@lokasi yang kita mintak tu memang dasat tapi umpan @ resume yang kita hantar tak menarik langsung... takkan nak mancing siakap guna umpan dedak, mana kene BRO....




Interview lak boleh disamakan dengan teknik mempersembahkan umpan kat ikan.... kene menarik, baru dapat sambaran.... sebab tu kita kene belaja macam2 teknik cam casting, trolling, popping, pancing sasar, DLL




Akhir kata..... SELAMAT MEMANCING KEJE.....

No comments: