Sunday, November 15, 2009

Kita memancing udang la pulak (Jsme lov garnátů la pulak)


Disebabkan oleh beberapa trip ke kolam air masin yang MANGKAU… aku pun dah mula merasa boring untuk buat trip ke kolam air masin… so aku mula la mencari2 alternatif yang lain untuk meneruskan hobi aku nih…
dulu pun cam ni jugak… bila dah 2-3 kali mangkau kat kolam air masin… aku pun berhenti sekejap dari memancing kat kolam air masin… dan selalunya aku beralih ke memancing udang… sebelum nih aku selalunya memancing udang kat kolam udang taman pelangi dekat sentul… kolamnya besar, so taburan udangnya pun besarlah… kalau dapat jumpa lubok kat mana udang tu berkumpul… makan besarla jawabnya… tapi kalau tak, memang sakit ati tahap cipan la… bayangkan, memancing udang 3 jam… dapat bawak balik 3 ekor jer… apa cite…
tapi masalahnya set pancing udang aku dah jahanam… maklumlah dah lama tak guna dan tak dijaga… tapi aku dah ada penyelesaian kepada masalah tu… trend zaman sekarang orang dah tak gi mancing ke kolam udang yang besar2 tuh… sekarang orang mancing udang dalam kolam simen jer… dalam rumah kedai pun boleh bukak kolam udang…
so, untuk memendekkan cite… bebaru nih aku ada berkunjung ke sebuah kolam udang simen yang terletak di bukit idaman, selayang… aku perasan kolam nih pun masa aku gi mancing kat kolam air masin kat bukit idaman tuh (dah tutup dah)… hasilnya memang bole tahan la… dalam sejam aku mancing tuh… 9 ekor UDANG GALAH naik… besar2 lak tuh… walaupun tarikan udang tak macam tarikan ikan… tapi kalau dalam 1 trip sampai 9 kali tarik memang layan bro… hehehee, gambar2 dibawah ini adalah buktinya dan nasib yang menimpa udang2 tu bila dah sampai ke rumah…
 

 



No comments: