Friday, January 1, 2010

Ubahsuai kelisa (Rediger Kelisa)


Lama gile aku dah tak update blog nih… dari minggu ke minggu plan nak update tapi x kesampaian. Hari keje memang x dapat la… sibuk gile sejak model baru keluar dari kilang aku nih… hujung minggu pulak dipenuhi dengan pelbagai aktiviti2 kokurikulum antaranya kenduri kawin… balik umah mak… gi camping (kemensah) + trip memancing… itu aku cite kemudian ok
Last time aku ade cite pasal aku plan nak bikin sikit kete aku… bukan yang dasat2… kecik2 jer… so aku dah complete buat kete aku… perubahannya:
1.       Spark plug – aku guna jenis iridium, tapi bukan denso, original toyota, ni boleh pakai setahun
2.       Air filter – aku guna washable, jenama K&N, beli kat jusco kepong (ENEOS), jaminan seumur idup nih
3.       Voltage stabilizer – plan nak pakai je PIVOT, tapi mahal sangat la… last2 pakai ZAPTOR plantinum… beli melalui internet (bro huakenny)
4.      C.A.I. (Cold Air Intake) – beli melalui internet (bro catacomb), kaizen sendri dari muncung air intake ori ke front grill
5.      Reset ecu – dapat tips dari K2OC, cabut fius EFI dan biar semalaman, aku plan nak buat 3 bulan sekali
6.      Buang carbon – guna D’Carbo, beli dari member seopis, ni pun  aku plan nak buat 3 bulan sekali
So, aku harap dengan aktiviti2 ni dapat meng UP kan kereta aku… hasilnya, memang ada perubahanla… dari segi penjimatan minyak dan pick-up kereta…
Plan nak bubuh gambar banyak2… tapi x sempat nak ambik… ni jer la yang ada…






No comments: