Tuesday, January 17, 2012

2011 – revisited


Goodbye

            2011 merupakan tahun yang bermakna buat aku… banyak perkara2 penting yang berlaku pada tahun 2011… antaranya, aku dah kurangkan aktiviti memancing… aku mula menyertai kejohanan larian… blog antupancing dah aktif semula, dari blog memancing menjadi blog pelari…. Aku dah settling down sebagai seorang trainer di tempat kerja aku… aku travel sampai ke hujung dunia (tangjung langsat) untuk menghadiri temuguda…. Hahahaaa…
            Yang paling aku nak imbas kembali adalah aktiviti larian aku… pada bulan mac aku mula bertanding dalam kejohanan larian dan kejohanan sulung aku adalah Larian Hari Wilayah Menjana Transformasi… sejak dari itu, setiap bulan aku menyertai kejohanan larian… acara yang paling unik aku sertai sepanjang 2011 adalah KL Tower Towerthon… pengalaman memanjat KL Tower pada waktu malam adalah amat menarik sekali… acara terbesar yang aku sertai adalah SCKLM 2011… berlari 10k bersama2 10000 pelari yang lain di tengah2 kuala lumpur… jarak terjauh dalam acara larian adalah sewaktu Men’s Health Night Run 2011, 12.3km (atau 13km mengikut data h/set aku)… Men’s Health merupakan larian malam aku yang pertama dan juga larian yang memberikan goodies bag yang terbaik iaitu pelbagai barangan yang bernilai lebih kurang rm300… Putrajaya pula adalah tempat yang paling jauh aku pergi untuk menyertai acara larian… acara yang paling fun aku sertai adalah larian KTM Komuter… walaupun tak mendapat apa2 pingat tetapi penganjur dapat menganjurkan temasya yang agak hebat… jumlah keseluruhan pingat penamat yang aku dapat collect sepanjang 2011 adalah 7 butir… this is my treasure… and I love it..
            Aktiviti larian juga telah memperkenal aku kepada beberapa perkara yang sebelum ni aku tak pernah tahu… aku mula memerhatikan kasut yang orang pakai dan pakaian yang orang pakai sewaktu larian terutama sewaktu sesi latihan aku di taman tasik titiwangsa dan metropolitan… kerana jenis kasut dan pakaian memberikan idea tahap kecenderungan seseorang terhadap aktiviti larian… lokasi2 utama aktiviti larian termasuk Dataran Merdeka, Padang Merbuk dan Putrajaya… website2 seperti PENONTON, HOOHA, MYRACEONLINE, THEMARATHONSHOP dan KLMARATHON adalah website2 yang wajib dilayari setiap kali melayari internet… tak ketinggalan setiap kali melewati kedai2 sukan, mesti singgah punya… jenama2 seperti ADIDAS, NIKE, BROOKS, NEWTON, MIZUNO, DIADORA, POWER, COMPRESSION, 2XU, GU, POWERBAR, DRYFIT, HYDRATION BELT menjadi pujaan hati…
            Secara keseluruhannya aku amat2 berpuas hati dan enjoy dengan aktiviti larian aku sepanjang 2011… 
Welcome

            Sekarang dah masuk 2012… harapan aku untuk tahun ni adalah… untuk terus kekal aktif dalam aktiviti larian… aku plan tahun ni aku mesti lari dalam acara 21k @ HM… aku target untuk lari HM sewaktu SCKLM 2012 yang mana pendaftarannya akan dibuka dihujung bulan jan ’12… aku nak daftar awal supaya dapat early bird fee, murah sikit… tahun ni juga aku nak tarik kengkawan aku supaya join aktiviti larian… dan buat masa ni dah ada 2-3 orang yang mula termakan racun aku… hahahaaa…. 2012 juga kau mulakan dengan menyertai acara MPIB run 2012 sejauh 12k…. race reportnya akan menyusul kemudian… semoga maju jaya tahun ni… adios…
GO… GO…. GO…. ANTUPANCING
Long Distance Runner (LDR)

No comments: