Wednesday, May 16, 2012

KLIA & KLCC



                Aktiviti minggu ni… mak mertua aku berpeluang untuk menunaikan ibadah umrah pada tahun ni (Alhamdulillah)… dia akan berada di mekah selama 10 hari… bertolak dari malaysia pada hari selasa… flight yang dijadualkan adalah pada pukul 3ptg dari KLIA… so aku dengan betty ambil la cuti pada hari tu sebab nak hantar mak mertua ku ke KLIA… miza tak ikut sekali sebab bersekolah… lebih2 lagi dia nak mula exam pertengahan tahun pada minggu ni, takleh lah nak ponteng… mak akan bertolak dari rumah adik ipar aku… kami akan berjumpa di KLIA… kami plan nak sampai ke KLIA pukul 10 sebab mak cakap dia akan check in dalam pukul 11… malam sebelum tu aku tido agak lewat sebab layan tengok tv dan internet… so esok paginya aku agak mengantuk sikit… lepas miza naik van ke sekolah… aku sambung tido balik… betty kejut aku dalam lebih kurang 15minit lagi nak pukul 9pg… lepas aku mandi dan bersiap kami pun bergerak ke KLIA…
                Kalau nak ke KLIA atau area sepang… aku suka ikut lebuhraya NKVE… dari sri gombak aku bergerak menuju lebuhraya DUKE… dari DUKE langsung masuk ke lebuhraya utara selatan melalui tol jalan duta… sebelum sampai ke sungai buluh aku belok ke lebuhraya NKVE… dari sini terus sahaja sehingga sampai ke simpang bertulis KLIA… dari sini ikut sahaja signboard ke KLIA… masa perjalanan hampir 1jam dan harga tol yang perlu dibayar adalah rm9.10… masalah aku dengan KLIA ni adalah tempat parking… walaupun dah beberapa kali pergi ke KLIA, aku masih tak familiar dengan sistem parkingnya… kesannya aku terpaksa buat 2 kali pusingan kat area KLIA sebelum dapat masuk parking… konpius2… bila dah parking kami bergerak ke balai pelepasan yang terletak di atas paling atas... kami sampai dalam jam 11pg… bila kami call mak tanya dia ada dimana… rupanya mak masih dalam perjalanan dan sekarang berada kat tol sungai besi…. Lama gai la nak sampai KLIA… aku dengan betty decide untuk pergi makan2 sambil tunggu mak sampai…
                Nak menjamu selera kat KLIA ni nak kena berhati2 sikit sebab harga barangan agak mahal… biasalah standed antarabangsa… aku dengan betty bersarapan di salah sebuah café… betty nakan nasi lemak biasa yang sambalnya SANGATLAH cairnya… aku makan kue tiaw goreng yang tak berapa sedap… kosnya rm26… macam makan nasi beriani…perghhh cekik darah betul…
                Setelah agak lama menunggu, mak sampai jam hampir kul 12t/hari… setelah selesai urusan check-in…kami bersama2 dengan mak, farah dengan suaminya makan disalah satu café disana (mak datang dengan farah sebab malam sebelumnya mak bermalam kat rumah farah), café yang sama kami sarapan pagi tadi… aku dengan betty tak makan pun… teman mak makan sahaja… selepas selesai makan group umrah mak decide untuk terus masuk dan tunggu kat pintu masuk ke kapal terbang sebab tak nak bersesak2 dengan group umrah yang lain… sampai sini sahaja la kami dapat hantar mak… semoga perjalanan pergi mak selamat…. Dapat menunaikan umrah dengan sempurna dan selamat pulang ke malaysia…. Insyaallah… mak dijangkakan pulang ke malaysia pada 19/5/2012, hari yang sama untuk KL Tower Towerthon… mak dijangkakan sampai awal pagi… aku plan nak jemput mak kat KLIA… lewat petang baru ke KL Tower sebab larian kategori aku dijadualkan pada waktu malam, jam 8…
betty & anak buahnya

betty, mak, farah & baby farah

Semoga senantiasa selamat

KLIA 180 view

                Esoknya pula lepas balik dari kerja… betty ajak aku ke KLCC sebab dia ada urusan kat kedai kosmetik ORIGIN… kami berdua sahaja naik moto ke KLCC… mudah dan cepat…dari seri gombak aku masuk ke lebuhraya DUKE dan keluar kat persimpangan jln semarak/pusat bandaraya… laju sikit kalau ikut lebuhraya lagipun bukannya nak kena bayar tol… dari jln semarak terus ke jalan tun razak dan masuk ke jalan bawah tanah untuk ke parking moto KLCC… bayaran parking moto adalah flat rate rm2…
                Kat KLCC sementara menunggu betty menyelesaikan urusannya… aku pergi beli sandwich kat SUBWAY sebab aku ada kupon untuk buy 1 free 1 sandwich… lepasla untuk makan malam….KLCC yang senantiasa ramai dengan pengunjung tak kira masa… pusing2 di KLCC sehingga betty selesai urusannya… sebelum turun ke tempat parking moto sempat betty singgah betty bertih jagung atau dalam bahasa enggerisnya popcorn Garret… kali ni kami nak cuba perasa lain pulak… biasa beli caramel, kali ni try perasa keju plak… ok gak rasanya Cuma tak serangup perasa karamel… selepas tu kami pun balik… membawa bekal sandwich dan bertih jagung untuk dinner kami sekeluarga…


                Next event aku adalah KL Tower Towerthon… ini adalah repeat event… tahun lepas pun aku masuk gak… tahun lepas timing aku adalah 28min… sudah pasti aku target untuk sampai lebih cepat pada tahun ni… tahun ni juga aku akan ditemani oleh ajat… nantikan laporannya OK…

No comments: