Saturday, May 19, 2012

You look so… so… so… stupid



                Cuma adik aku hairy sahaja yang faham maksud ungkapan diatas… hahahhaaa…. Entry kali ni khas untuk memember aku yang naik moto hari2 untuk pergi dan balik kerja atau nak kemana2 sahajalah… bagi aku moto adalah aku punya main mode of transportation… kereta adalah yang kedua… itupun kalau nak keluar beramai2… kalau nak kemana2 sensorang atau berdua, memang naik moto jela…
                Kemudahan dengan moto ni adalah jimat minyak… mudah untuk dikendalikan… susah nak tersekat kat trafik jam (kenkadang tu sangkut jugak kalau dah kena blok)… laju pun boleh tahan jugak… masalahnya CUMA… kalau hujan, macam mana besar pon moto yang kita bawak kalau hujan basah gak… aku ni jenis kalau bawak moto, walaupun hujan aku redah jer… terutama time balik kerja… sebab aku tak kisah basah lencun, nak balik bukan nak pergi kerja… kalau nak pergi kerja lain plak citenya… kalau hujan memang delay lah aku sampai opis… sebab kalau hujan biasanya aku akan bawak kereta… kalau dah bawak kereta time2 hujan konfom jem punya… tapi tu dulu… dulu company aku tak la kisah sangat kalau pekerjanya datang lewat sikit kalau hujan ke atau ada hal2 yang tak dijangkakan… sekarang peraturannya dah ketat sikit… pagi2 tu sebelum pukul 8 mesti dah sampai ke kilang… sebab tu sekarang ni kalau belah pagi kalau hujan sekali pun aku kena redah jugak… so aku pakailah baju hujan siap dengan seluarnya sekali… kalau hujan aku tak pakai kasut datang kerja, pakai selipar getah jer… stokin dengan kasut extra dah ada standby sekarang kat opis… belah petang kalau hujan dan kalau tak yah jemput balik kerja… memang aku redah jer… tapi kalau kena jemput betty memang aku tunggu sampai reda sikit la… kalau aku sorang je basah lencun takpe… kesian lak kat betty kalau dia basah lencun…
tgh tungu hujan reda bawah flyover batu cave

                Antara masalahnya naik moto ni jugak adalah disebabkan moto ni kecik jer selalu kena himpit dengan kenderaan yang lebih besar lagi… jalan selayang~rawang selalunya memang ada lori yang besar2 lalu… lorinya kenkadangnya potong moto rapat sangat… masalahnya tolakan angin apabila lori besar ni memotong moto boleh menyebabkan moto senang nak hilang kawalan… naik moto ni pun terdedah kepada habuk dan bau asap ekzos… sebab tu bila sampai opis aku mesti basuh muka dan belah malam aku cuci muka aku dengan scrub… kalau sapu dengan tisu konfom tisu tu jadi hitam… biasala, kalau ada pro mesti ada kontranya juga kan… kan…. Kan…

No comments: