Tuesday, May 8, 2018

Hari Sukan Negara (HSN) 21K 2017


Hari Sukan Negara (HSN) 21K 2017

Jarak: 21km

Kategori: Men’s Open, A2470

Tarikh: 14 October 2017

Lokasi: Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Duration: 2jam 58min

Pace: 8:24Min/Km

 

          Ini adalah penganjuran kali ke-2 acara HSN21k.. penganjuran kali pertama adalah pada tahun 2016.. dibuat pada sebelah pagi di Dataran Merdeka.. penganjuran kali ke-2 ni masih mengekalkan tempat larian di Dataran Merdeka tetapi telah beralih pada sebelah malam.. HSN21k ni mula mendapat tempat sebagai salah satu acara yang terbaik di lembah klang bagi jarak 21k..

          Larian kali ni disertai oleh aku dan ajat.. pak teh juga ada menyertai acara larian ni dan semuanya masuk larian jarak 21k.. untuk larian kali ni aku dan ajat bertolak dari rumah ajat di Gombak.. ana dan anak2 aku semua tunggu di rumah ajat sahaja.. aku dan ajt naik moto ajat dari sri Gombak dan parking betul2 disebelah padang dataran merdeka berhadapan dengan gereja..

          Apa yang dapat aku rumuskan untuk acara larian ni adalah routenya adalah antara yang tersiksa untuk route bukit tungku.. banyak betul turun naik bukitnya.. bukan aku sahaja yang rasa macam tu.. ajat dan pak teh pun rasa macam tu jugak.. pak teh sampai 5min selepas aku sampai.. ajat pula 1/2jam selepas aku sampai..

          Selepas berehat sebentar kami pun berpisah balik.. aku dan ajat ke sri Gombak.. pak teh pula gerak balik ke Seremban.. untuk edisi ke-3, insyallah aku akan join juga.. Cuma untuk edisi ke-3 ni dah berubah lokasi.. dari dataran merdeka ke sport city bukit jalil.. sport city ni sebenarnya adalah kawasan stadium bukit jalil yang telah dinaik taraf semperna sukan sea yang lepas.. Nampak gayanya insyaallah dapat lagi la berlari dalam stadium bukit jalil.. dulu pernah sekali aku berlari dalam stadium nasional bukit jalil ni semasa Brooks Bukit Jalil Half Marathon.. syok ooo.. rasa macam athlete negara pulak.. okeh jumpa kita di bukit jalil..
Petak Mula.. Iklan DBKL suruh bayar cukai yg xleh blah tu
Tengah Warm-Up dengan ajat
1/2way.. 10k
Dgn En Abu.. Sahabat Lama

No comments: