Saturday, September 19, 2009

balik kampung beraya (beraya Prapa Kampung)

salam dan selamat hari raya... sewaktu aku membuat coretan blog ni... mungkin aidilfitri 2009 akan jatuh pada esok hari (apa2 pun kene tunggu pengumumam dari pemegang mohor raja2 malam nanti)... kalau korang selalu tengok tukang umum untuk pemegang mohor raja2 tuh (apa tah nama pakcik tuh)... muka dia selalunya selamba jer... langsung x menunjukkan sebarang reaksi esok raya ke tak... aku rasa tiap2 hari dia mesti ada praktis kat depan cermin... hehhehee jangan marah pakcik...
dulu masa aku kecik2 kat kg... abg2 sedara aku yg besar2 sukar buat kacau masa pengumumam tarikh hari raya... mula2 dia org buat MUTE kan suara pakcik tu masa dia nak umum tarikh... so terpaksa la atuk aku pergi tanya kat org surau raya jatuh bila... bila tahun depan lak... atuk aku buat countermeasure, dia sendiri pegang remote control tv... abg2 sedara aku pergi offkan terus main switch... so bergelap la satu rumah... punya marah la atuk aku... tapi tahun tu TV pun buat countermeasure yang sama... dia org paparkan tarikh raya... aku rasa dia org pun pernah rasa kene pedajal macam nih heheheheee...
tahun ni aku balik beraya ke KUANTAN... so, aku nak cite kat sini la pengalaman manis aku balik beraya malam semalam... aku bertolak balik naik kelisa aku dari rumah kul 1.30pagi (lepas abis kemas rumah dan packing baju)... masuk aje mrr2 nak ke karak dah sangkut jem... ya, ALLAH, sabar je aku... bayangkanlah... dari kul 1.40pagi bertolak... aku dapat masuk highway pantai timur kul 4.30pagi... 3jam mengensot dari gombak ke karak... mula2 cadang nak bersahur kat kg... dah jadi macam ni aku bersahur kat tepi jalan jer... itupun makan jambu potong singgit... nasib baik mengenang kan raya dah dekat... kalau tidak takdo la pakcik nak susah2 cam nih... duduk umah tido ado gak pakedahnyo...

nih gamba aku ambik dari dalam kete masa jem tuh... CD yang aku main pun sampai dah 2-3 kali ulang...


No comments: